Kako se nositi sa problemom poremećaja spavanja?

Koliko puta ste do sada čuli da neko kaže da je loše spavao, ili da „oka nije sklopio“? Oni koji nemaju problem sa spavanjem, čude se ovim rečenicama i skloni su da probleme sa spavanjem poistovećuju sa lošim načinom života. Sve, dok se i sami ne suoče sa nesanicom.

Lekari kažu da je deci potrebno oko 12 sati sna a odraslima u proseku 8 sati kako bi sutradan normalno obavljali svoje svakodnevne aktivnosti.

Međutim, teorija je jedno, a praksa ili stvarnost nešto drugo.

Gotovo da ne postoje oni koji bar jednom u životu nisu imali besanu noć. Ne spavamo kada nas boli zub. Ne spavamo ni kada nas nešto drugo boli. To su kratkoročne nesanice koje prolaze kada rešimo zdravstveni problem.

Danas mnogi ljudi ne spavaju ili teško upadaju u san zbog problema koji ih muče tokom dana. Besparica, problemi sa kreditima, problemi na poslu ili porodici remete san.

Poremećaj spavanja javlja se i kod psihičkih poremećaja, depresije na prvom mestu.

Sa druge strane, postoje oni kojima je potrebno malo sna da bi regenerisali svoje telo. Oni nemaju problema tokom dana. Navikli su da spavaju par sati i da po buđenju rade uobičajene dnevne aktivnosti.

Kada se pojavi problem nesanice od lekara se traže tablete za spavanje. Mnogi misle da jednom tableticom mogu da reše problem. Ne, samo se ulazi u krug iz koga se teško izlazi. Jedna tableta se povećava na dve, i zatim neki dodaju veću dozu, na svoju ruku što je veoma štetno, i tako se postaje zavisnik od tableta. Odvikavanje je teško.

Kako se nositi sa problemom poremećaja spavanja? Najpre treba da znamo da poremećaj spavanja ne podrazumeva samo nesanicu, već i otežano uspavljivanje i buđenje tokom noći.

Stručnjaci savetuju fizičku aktivnost i laku hranu dva sata pre odlaska na spavanje. Na brojnim internet portalima na kojima se govori i o zdravlju, možete naći i savete da pijete čaj ili toplo mleko.

Takođe se na internetu pojavljuju i oglasi za prirodne preparate koji pomažu kod nesanice.

Šta ukoliko svi ovi saveti ne pomognu? Ukoliko je nesanica duže prisutna i ukoliko se budite tokom noći, posetite lekara. Psihologa, psihijatra. Uz adekvatnu psihološku-psihoterapiju i kratkoročnu upotrebu medikamenata problem može da se reši, ukoliko nije jedan os simptoma drugih psihičkih poremećaja.

Ne postoji univerzalan recept za rešavanje problema poremećaja sna. Nekome može da pomogne blagi čaj od kamilice, nekome toplo mleko, neko reši problem uz tablete koje posle ne zloupotrebljava.

I čitanje knjige i slušanje muzike za opuštanje pomažu da biste lakše zaspali.

Na vama je da izaberete „lek“ za ulazak u san. Jedino nemojte na svoju ruku da uzimate tablete za smirivanje i za spavanje, jer to, ponavljam vodi ka mogućoj zavisnosti. Ostalo možete da probate.

6 thoughts on “Kako se nositi sa problemom poremećaja spavanja?

  1. Lekari su nedavno razbili i taj mit o osam sati sna. Sad kazu da je apsolutni minimum 4 sata ali kvalitetnog sna. Sve je individualno. Neko se moze odmoriti i sa 5 sati sna a nekom treba 12. Odlicna tema, a bilo bi zanimljivo pozabaviti se i budjenjem tj.ljudima koji se tesko bude ma koliko da su spavali. 😃😊 Odoh da spavam 😁💤💤💤

    1. "I thought they recessed the chambers in some .22s as we&ll.quot;Well, they do in all rimfires. Also, rimfire Hand Ejectors have always had frame-mounted firing pins.Rimfire Smitties are different to their centerfire cousins in those respects.-Tam (posting remotely)

  2. Hvala na komentaru 🙂 Zanimljiv je predlog o teškom buđenju. Znam da postoji taj problem. Možda i obradim temu u nekom od narednih tekstova. 🙂

    1. ah des bonnes nouvelles ?? un tit BB ? hihihihihije te souhaite bcp de bonheur pour 2008 ! et merci pour ton amitié, t’es un super chic fille grllouineette !mille million de bisous 😉

  3. Meni pomaže da mislim o nečemu što MORAM da radim. Recimo, počnem da smišljam članak za sutra, kad već ne spavam da budem korisna sebi. Da vi’š kako može da se zaspi!

    1. I ja to radim. Desi mi se da ustanem iz kreveta i napišem ili tekst ili teze…A ima noći kada utonem u san, dok razmišljam o nastavku neke priče 🙂
      Hvala na komentaru 🙂

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena.