Gospođa D

Tu je. Uselila se u moje telo, i u moju dušu, u moje srce i nema nameru da ode.

Teram je od sebe. Molim da ode, preklinjem, ali ne vredi.

Zbog nje ne spavam, zbog nje jako često plačem, zbog nje ne mogu da živim.

Boli me. Toliko je snažna ta gospođa D da izaziva u meni bol.

Zbog nje ćutim. Zbog nje se ljutim. Sve zbog nje.

I ko je uopšte ona da joj posvećujem ove redove?

Depresija sa velikom slovom D prisutna je u životima svakoga od nas, bar jednom. Obično ljudi padnu u očajanje, beizlaznost, postaju nemoćni kada izgube nekog dragog, ili kada dožive veliki stres.

Međutim, ima i onih koji ne mogu da ispolje strah, bes kada naiđu na neki problem, i sve čuvaju u „sebi“…i to se gomila godinama, i vremenom se pretvori ili u depresiju ili se oboli od neke druge bolesti.

Kod ovih drugih, u pitanju je nesposobnost iskazivanja emocija, kao i nemogućnost aserativnog ponašanja ( što iz neznanja što iz straha da će ih neko povrediti ).

Spadam u ovu drugu grupu ljudi bolesnih od depresije.

Više puta sam na ovom blogu objašnjavala razloge za depresiju i ankcioznost i ne bih se sada ponavljala.

Kao neko ko se dugo bori sa Gospođom D znam i mehanizme te borbe, ali ovoga puta ne uspevam da ih primenim na sebi.

1.Više druženja sa drugim ljudima – komunikacija je jako važna kada ste depresivni. Makar da kažete nekome šta vas muči, i da postoji neko ko će da vas sasluša i razume vas. Takođe, komunikacijom sa drugim ljudima može se odvratiti pažnja od vaših ličnih problema koji vas muče.

2. Boravak u prirodi- znači mnogo kada ste depresivni. Zelena boja opušta. Udiše se i svež vazduh i to prija celom organizmu

3. Čitanje i pisanje- pomažu mnogo. Kada svoje tuge, strahove, nedoumice prenesete na papir osećate se lakše. Kada ste u stanju depresije treba da čitate knjige koje će vas opustiti i razonoditi. Zaranjanjem u svet književnih junaka zaboravićete na svoju muku.

4. Slušanje muzike- definitivno opušta. Kada ste depresivni slušajte neku veselu muziku. Ni slučajno nemojte da slušate tužne pesme jer će vas one baciti u još žešći bedak.

OK, kad znam mehanizme, zašto ih ne primenjujem na sebi?

Ovi nabrojani mehanizmi lako se primenjuju na lakšem obliku depresije.

Kada su u pitanju teži oblici, ili klinička depresija, teže ih je primeniti.

Ukoliko primetite da ste duže od tri nedelje bezvoljni, potišteni i da se lako umarate te da se gojite ili slabite- hitno kod lekara.

Iskreno se nadam da vam se neće dogoditi klinička depresija ukoliko reagujete na vreme i posetite lekara.

A ja…preživeću nekako. I ovo je jedan način borbe sa tom Gospođom D. Preživeću, ne brinite…

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena.